Creditul online, o alegere mai puțin stresantă pentru români

  • 2

Românii preferă creditul online pentru transparență și rapiditate

Un sondaj de specialitate, dat publicității joi, arată că șapte din zece români consideră că accesarea unui credit 100% online este mai puțin stresantă decât varianta tradițională. Principalul motiv din spatele acestei preferințe este transparența condițiilor și a costurilor asociate acestui sistem de creditare.

De cealaltă parte, în cazul creditelor 100% online, alături de transparență, pentru clienții români contează cel mai mult faptul că acestea sunt aprobate rapid și că procesul de acordare este simplu.

Cu toate acestea, un procent semnificativ, respectiv 43% dintre români, se simt anxioși și stresați atunci când își dau seama că au nevoie de un împrumut. Totuși, peste o treime dintre respondenți (37%) sunt optimiști cu privire la faptul că pot accesa o soluție financiară pentru a-și rezolva o problemă.

La nivel general, 70% dintre cei chestionați afirmă că este mai puțin stresant să ia un credit 100% online decât unul prin metoda obișnuită.

Potrivit sondajului, investițiile în educație și locuință sunt văzute ca principalele oportunități oferite de accesarea unui credit, conform a 29,98% dintre respondenți. De asemenea, 68% dintre români consideră că accesul la fonduri suplimentare este un beneficiu al creditelor.

Când vine vorba de luarea unui credit, cea mai mare sursă de îngrijorare pentru români este reprezentată de rata dobânzii, cu un procent de 59% din totalul persoanelor intervievate. Alte surse de stres includ necesitatea de a justifica veniturile și statutul de pensionar.

Mai mult de o treime (35%) dintre români au declarat că depun un efort mare pentru a evalua dacă își pot rambursa creditul fără să fie un efort ieșit din comun, iar 24% consideră că o altă sursă de presiune este reprezentată de timpul necesar pentru a se deplasa pentru semnarea documentelor.

O altă sursă de tensiune este reprezentată de citirea și înțelegerea contractului de credit (16%), în timp ce 13% dintre români nu se simt confortabil să ofere explicații unei persoane necunoscute despre motivele pentru care au nevoie de un credit. Totuși, aproape jumătate (49,52%) ar prefera soluția digitalizată dacă ar fi în situația de a alege între un credit acordat 100% online și unul oferit după o discuție cu un consultant.

Primăria Aleșd și Consiliul Județean Bihor, parteneri pentru dezvoltare
Prev Post Primăria Aleșd și Consiliul Județean Bihor, parteneri pentru dezvoltare
Explorând lumea lui Ion Minulescu, poet, prozator și dramaturg
Next Post Explorând lumea lui Ion Minulescu, poet, prozator și dramaturg
Comments 2

Leave a Comment:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *